U ponedjeljak, 14. travnja 2025., u Parku prirode Lonjsko polje, u Posjetiteljskom centru Krapje, održana je terenska praktična nastava u sklopu edukacijskog modula 5 projekta „e-Pristupačnost Vol. 2.” Aktivnost je organizirao Hrvatski savez udruga osoba s tjelesnim invaliditetom (HSUTI), a okupila je devet polaznika iz različitih krajeva Hrvatske.
Cilj ove terenske nastave bio je prijenos stečenog znanja kroz primjere dobre prakse u području pristupačnog turizma te osnaživanje osoba s invaliditetom za aktivnije uključivanje u sektor turizma i ugostiteljstva. Osim polaznika, događaju su prisustvovali i predsjednica te djelatnici HSUTI-ja, partneri na projektu, kao i pratnja i podrška sudionicima.
Tijekom dana, polaznici su sudjelovali u vođenom obilasku Parka prirode, gdje su se upoznali s inkluzivnim modelima rada i razmjenjivali znanja i iskustva sa stručnjacima i kolegama. Upravo zbog visokih standarda pristupačnosti, inkluzivnosti i održivog razvoja, ova je lokacija pažljivo odabrana kao primjer onoga što projekt „e-Pristupačnost Vol. 2.” aktivno promovira.
Kako bi se omogućilo sudjelovanje što većem broju predstavnika udruga i lokalnih zajednica, organiziran je prijevoz iz više gradova, uključujući Kutinu, Daruvar, Slavonski Brod i Zagreb.
Predsjednica HSUTI-ja, Jozefina Kranjčec, ovom je prilikom istaknula važnost aktivnosti poput ove:
„Ovakve aktivnosti smatram izuzetno važnima jer konkretno prikazuju kako se stečeno znanje može prenijeti u stvarni svijet. Terenska nastava ne samo da omogućuje osobama s invaliditetom da se povežu s konceptima održivog i pristupačnog turizma, već im i daje samopouzdanje da mogu biti ravnopravni sudionici u turističkom sektoru. Naš cilj nije samo obrazovanje, nego i inspiracija – pokazati da svaka osoba, bez obzira na svoje sposobnosti, ima vrijedno mjesto u zajednici i tržištu rada.“
Projekt „e-Pristupačnost Vol. 2.” razvijen je s ciljem povećanja zapošljivosti osoba s invaliditetom u turizmu, i to putem digitalnih alata, suvremenih edukacijskih metoda i praktičnih aktivnosti koje povezuju teoriju i stvarne situacije.
Projekt je sufinanciralo Ministarstvo turizma i sporta.